Amerikai kutatók megállapították, hogy az éhesen vásárlók több és hizlalóbb ételeket vesznek vásárlásaik során, mint azok, akik jóllakottan térnek be a boltokba.
A New York állambeli Cornell Egyetem kutatói hosszabb ideig figyelték meg az élelmiszerboltokat, hogy a betérő vásárlók vásárlási szokásait elemezni tudják. Megállapították, hogy a késő délutáni vásárlók sokkal több és magasabb kalóriatartalmú ételeket vettek, ellentétben azokkal, akik közvetlenül ebéd után mentek vásárolni. Ez azt igazolta, hogy éhesen sokkal nagyobb csábításnak vagyunk kitéve, és ilyenkor szeretünk tartalmasabb, hizlalóbb ételeket venni.
Egy másik kutatásban hatvannyolc ember vett részt, két csoportra osztva. Az egyik csoport tagjai müzliszelettel csökkentették az étvágyukat vásárlás előtt, a másik csoport tagjai teljesen kihagyták az adott étkezést. A tesztelés során megállapították, hogy azok a vásárlók, akik nem ettek semmit, 18,6 százalékkal több élelmiszert vásároltak a másik csoport tagjainál, és ezen élelmiszerek 31 százalékkal magasabb kalóriát tartalmaztak.
A vizsgálatot vezető Dr. Aner Tal megállapította, hogy bármilyen oknál fogva marad is ki egy étkezés, az biztos, hogy éhesen burgonya chips-ből és fagylaltból többet fogunk venni, mint sárgarépából és sovány joghurtból. Egy követéses vizsgálatban még azt is nagyon jól lehetett követni, hogy mennyi idő telt el az utolsó étkezés után. Arányosan nőtt a vásárolt élelmiszerek száma az éhesen töltött órák számával. A kalóriadús, egészségtelen ételek vásárlásának száma pedig nőtt a legéhesebb vásárlóknál.
A legjobb tanács tehát az lehet, hogy vásárlás előtt lehetőség szerint ne hagyjunk ki étkezést, vagy ha nincs sok időnk, akkor legalább kapjunk be egy almát vagy egy snacket, hogy csökkentsük az éhségérzetünket. Így elkerülhetjük, hogy sok és hizlaló ételt vásároljunk, feleslegesen.