Európai design a Távol-Keleten

Kétnapos program keretében ismerkedhettek meg a japán érdeklődők az aktuális európai design trendekkel és elismert iparművészek, tervezők különleges alkotásaival a tokiói Hilton hotelben.

Az EU Gateway Programme által megrendezésre került, „european design ’12” elnevezésű rendezvény célja az volt, hogy az Európában kis- és középvállalkozásként működő alkotók, művészek lehetőséget kapjanak az ázsiai piacon való bemutatkozásra, illetve későbbi partneri kapcsolat kialakítására. A textilekkel, bútorokkal és kisebb használati tárgyakkal bemutatkozó cégeken kívül nagy számban voltak jelen a konyhában és étkezőben használatos designtárgyakat felvonultató alkotók munkái is.

Modern, de praktikus

A főleg dán és német kiállítók közül például az ASA SELECTION elnevezésű kerámiakészítő vállalatot érdemes megemlíteni, akik számtalan különleges, az igényes étkezéshez tervezett designtárgyat mutattak be ezen a rendezvényen. Ezt a brand termékcsaládot forgalmazó vállalatot 30 évvel ezelőtt a németországi Hoehr-Grenzhausenben alapították meg. A világ 80 országában jelen levő, iparágában piacvezetőnek számító vállalkozás fontosnak tartja a folyamatos megújulást és az innovációt. Számos szakmai díjjal büszkélkedhetnek, az egész világon népszerűek és elismertek az alkotásaik. Az alapító és tervező Yvonne Schubkegel szerint a siker receptje nem más, mint az „egyszerű formák és színek használata mindenkor”.

Az általános napi használatú dísztárgyak mellett az igényes, letisztult formájú étkező és konyhai tárgyak kollekciója is jelentős. A fehér és színes étkészletek, gyümölcstálak, teás és kávéskészletek, a tálalóedények, tálkák mind modern, de praktikus formatervezésűek, melyek gyűjteménye a kor igényeihez igazodva folyamatosan bővül. (További infó ITT.)

Aprómintás skandináv design

A kiállítás egy másik résztvevője az Anne Black Aps Dániát képviselte a rendezvényen. Az új művészgenerációhoz tartozó fiatal keramikus hölgy az északi horizontot, az évszakok változását és a tenger fényjátékát tartja fő inspirációs forrásnak, ezekből táplálkozik az általa megalkotott és képviselt skandináv stílus. Minden porcelánjára az egyediség és a gondosan megkreált díszítés a jellemző, egyfajta személyes költőiséget kifejezve minden egyes alkotással.

Személyes elmondása szerint a porcelánhoz kettőssége miatt vonzódik: egyszerre tiszta és törékeny, mindamellett pedig nagyon erős és szilárd is. Szereti ezt a kettősséget, mely szerinte az életünkben is reflektálódik. Kollekciójában a klasszikus vonalvezetés és a fehér szín dominál. Apró kék minták gyakran jelennek meg alkotásain, melyek sokszor a tárgyak belső oldalára vannak festve, jelezve, hogy a szépség belülről fakad. (További infó ITT.)

A japánok nagyon nyitottak az európai trendekre és képzőművészeti alkotásokra. A letisztult vonalvezetésű használati tárgyakat ők is nagyon jól tudják hasznosítani. A bemutatkozás a vártnál sikeresebben zárult. A kétnapos rendezvénynek rekord mennyiségű látogatója volt, amely jelzi, hogy van igény az európai modern irányzatok megismertetésére. Az Európai Unió reméli, hogy az EU Gateway Programmal elmélyítheti az együttműködés lehetőségét Európa és Japán között, és a jövőben is folyamatos lesz az új európai design trendek bemutatása az ázsiai piacon.

A kiállításról további információkat ITT találsz.

Hozzászólás Facebookkal

Új hozzászólás

A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.